پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 228885
تجمع پرافتخارترين‌هاي غرب آسيا در گروه D با ۵ قهرماني و ۱۳ فينال
تاریخ انتشار : 1396/09/25 10:06:45
نمایش : 1696
تيم استقلال در رقابت‌هاي ليگ قهرمانان آسيا در گروه چهارم قرار دارد؛ گروهي که تيم‌هاي حاضر در آن شرايط مطلوبي در ليگ‌هاي داخلي خود دارند و در آسيا هم از پرافتخارترين‌ها هستند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، پس از مشخص شدن گروهبندي رقابت هاي ليگ قهرمانان آسيا در فصل جاري گروه چهارم اين مسابقات «گروه مرگ» نام گرفت. گروهي که در صورت عبور تيم العين از نماينده کشور اردن که بسيار محتمل است، سه تيم از چهار تيم حاضر در آن سابقه قهرماني در آسيا را دارند.

در فصل جاري هم به جز استقلال تهران که در نيم فصل نخست رقابت هاي ليگ برتر شرايط جالبي نداشت، سه تيم الهلال، الريان و العين از وضعيت مطلوبي در رقابت هاي داخلي خود سود مي برند که در اين مقاله وضعيت اين تيم ها را در نيم فصل نخست رقابت هاي داخلي ليگ خودشان بررسي مي کنيم.

* الهلال عربستان
تيم پر افتخار عربستاني در آسيا را مي توان يک مدعي جدي براي صعود از اين گروه و حتي رسيدن به فينال آسيا دانست. تيمي که همين چند روز پيش هم در فينال فصل گذشته اين رقابت ها به ميدان رفت اما در گام آخر مغلوب «اوراوا ردز دايموند» ژاپن شد. اما همچنان اين تيم پس از پوهانگ استيل کره جنوبي با ۲ قهرماني و ۴ نايب قهرماني دومين تيم پر افتخار آسيا محسوب مي شود. الهلال با ۶ بار حضور در ديدار نهايي اين مسابقات رکورددار بيشترين حضور در فينال در تاريخ اين رقابت ها است.

الهلال در حال حاضر صدرنشين بلامنازع ليگ برتر کشور عربستان است. اين تيم با ۱۱ بازي و ۲ بازي کمتر از همه تيم ها توانست عنوان قهرماني نيم فصل ليگ عربستان را از آن خود کند. الهلال دو بازي عقب افتاده با تيم هاي الاتفاق و الفيصلي دارد و با ۱۱ بازي و ۲۷ امتياز و بدون احتساب امتياز بازي فردا، در رده دوم ليگ عربستان قرار دارد. 

الهلال از ۱۱ ديدار خود صاحب ۸ پيروزي و ۳ تساوي شد و بدون شکست کار خود را دنبال مي کند. معدل امتياز گيري اين تيم ۲/۴۵ امتياز به ازاي هر يک بازي است و براي آنکه ارزش کار اين تيم را بهتر مشخص کنيم بايد بگوييم که معدل امتياز گيري پرسپوليس در نيم فصل نخست ليگ برتر ۲/۴ امتياز به ازاي هر بازي است.

آبي پوشان عربستان اين فرصت را دارند که با ۲ پيروزي در بازي هاي عقب افتاده جمع امتيازات شان را به ۳۳ امتياز و معدل امتياز گيري شان را هم به ۲/۷۶ امتياز به ازاي هر بازي برسانند که اين مي‌تواند يک آمار رويايي براي آنها باشد.

الهلالي‌ها در ۱۱ ديداري که به ميدان رفته اند ۲۰ بار موفق به گلزني شده و ۹ بار هم دروازه اين تيم باز شده است. آنها ۶ ديدار از ۱۱ ديدار خود را در خانه انجام داده اند که در ۵ بازي از اين ۶ بازي پيروز شده و تنها يک مساوي خانگي دارند. تنها مساوي خانگي اين تيم مقابل تيم الشباب و با نتيجه يک-يک بوده است. دو مساوي ديگر اين تيم که خارج از خانه اتفاق افتاده مقابل تيم هاي الفتح با نتيجه تساوي بدون گل و الاتحاد با نتيجه تساوي يک-يک بوده است.

بهترين پيروزي اين تيم در ليگ عربستان مقابل تيم الزائد است که در اين بازي با نتيجه ۳ بر صفر پيروز شدند. سخت ترين پيروزي الهلال هم در پرگل ترين بازي آنها به دست آمد که در ديداري نزديک و پر گل و خارج از خانه توانستند مقابل تيم التعاون به پيروزي ۴ بر ۳ برسند.

الهلال با در اختيار داشتن بهترين بازيکن سال آسيا و بهترين گلزن فصل گذشته ليگ قهرمانان آسيا به خودي خود شانس زيادي براي صعود به مرحله بعد دارد. آنها با جديت در صدد جذب عمر عبدالرحمان يکي از بهترين بازيکنان آسيا هم بودند که باتوجه به خدمت سربازي اين بازيکن، جذب وي منتفي شد.

* العين امارات
تيمي که استقلالي‌ها خاطره خوشي از آن ندارند براي رسيدن به مرحله گروهي مسابقات کار سختي در پيش ندارد. آنها بايد با تيم ملکيه از کشور اردن ديدار کنند. ديداري که حتي مي توان گفت العين با تيم دومش هم به راحتي از آن عبور مي کند.

اين تيم اماراتي هم با ۳ بار حضور در فينال اين مسابقات و يکبار رسيدن به قهرماني در اين مسابقات از تيم هاي پرافتخار آسيا به حساب مي آيد. العين را مي توان سيزدهمين تيم پرافتخار در آسيا هم دانست. اين تيم اماراتي هم در رقابت هاي نيم فصل نخست ليگ برتر اين کشور شرايط مطلوبي داشته و در حالي در پايان نيم فصل نخست اين رقابت ها در جاي دوم قرار گرفت که قهرماني نيم فصل را در گل شماري به الوصل داد.

العين در پايان نيم فصل و در آماري مشابه با آمار الوصل بدون شکست به کار خود پايان داد. آنها ۱۱ بار در نيم فصل نخست به ميدان رفتند و با ۷ پيروزي و ۴ مساوي و زدن ۲۲ گل و دريافت ۱۲ گل و کسب ۲۵ امتياز در رده دوم جدول رده بندي ليگ برتر امارات قرار گرفتند.

بهترين پيروزي تيم العين در نيم فصل نخست مقابل «حتا» و با نتيجه ۳ بر صفر به ثبت رسيده است. پرگل ترين بازي اين تيم يک ديدار خانگي مقابل الشارجه بود که با نتيجه تساوي ۳-۳ به پايان رسيد و سخت ترين پيروزي اين تيم هم مقابل عجمان در ديداري خارج از خانه بود که با نتيجه ۳-۲ به پايان رسيد.

العين امارات هم شانس زيادي براي صعود از گروه و حتي رسيدن به مراحل بالاي اين مسابقات دارد. العين فصل گذشته نيز تا مرحله نيمه نهايي رقابت‌ها بالا رفت و قبل از رسيدن به فينال مغلوب تيم الهلال شد تا اين تيم عربستاني راهي فينال مسابقات شود.

* الريان قطر
اين تيم قطري در بين ۴ تيم حاضر در گروه D کم افتخارترين تيم در آسيا به حساب مي آيد و تنها تيم اين گروه است که نه در آسيا قهرمان شده و نه حتي به فينال اين مسابقات رسيده است. اما همين تيم در فصل جاري شرايط مطلوبي در ليگ ستاره‌هاي قطر دارد و بعد از تيم تازه تاسيس «الدحيل» که به جاي لخويا در مسابقات اين فصل حضور دارد پايين تر قرار دارد.

الريان در پايان نيم فصل نخست ليگ ستارگان قطر با ۲۵ امتياز از ۱۱ بازي بعد از الدوحيل ۲۹ امتيازي در جايگاه دوم قرار دارد. اين تيم قطري از ۱۱ بازي خود صاحب ۸ پيروزي، يک مساوي و ۲ شکست است و با ۲۷ گل زده و ۱۷ گل خورده در جايگاه دوم جدول قرار دارد.

الريان در ديدارهاي خارج از خانه اين فصل عملکردي فوق العاده داشته و حتي از صدرنشين اين مسابقات هم خارج از خانه بيشتر امتياز کسب کرده است. الريان ۷ بار در نيم فصل نخست خارج از خانه به ميدان رفته و با ۵ پيروزي، يک شکست و يک مساوي ۱۶ امتياز به حساب خود ريخته است. آنها ۱۵ بار خارج از خانه به حريفان خود گل زدند و در مقابل ۹ بار تسليم شده اند.

الريان در نيم فصل نخست ۲ بار طعم شکست را چشيده است که اولين بار در هفته اول اين مسابقات برابر تيم الاهلي و با نتيجه ۲ بر صفر بود و دومين شکست اين تيم که يک شکست سنگين خانگي بود در ديدار مقابل صدرنشين فعلي اين مسابقات رقم خورد. الريان در ديداري که ۸ بار توپ از خط دروازه ها عبور کرد مقابل «الدوحيل» با نتيجه ۵ بر ۳ تن به شکست داد تا متحمل شکستي سنگين شد.

اين بدترين نتيجه الريان در نيم فصل نخست بود و بهترين نتيجه اين تيم در ۱۱ بازي انجام داده در نيم فصل نخست مقابل الخور در هفته پاياني اين رقابت ها ثبت شد و اين تيم خارج از خانه مقابل ميزبانش با حساب ۴ بر ۲ به پيروزي رسيد.

* شرايط بهتر ۳ تيم از استقلال
با يک نگاه خيلي سطحي هم مي توان به اين نکته رسيد که شرايط حريفان استقلال در اين گروه در مسابقات داخلي شان به مراتب بهتر از آبي پوشان است. الهلال در ليگ برتر عربستان شرايط ايده آل دارد. العين در حالي تيم دوم نيم فصل شد که با قهرمان نيم فصل هم امتياز است و الريان هم در ليگ ستارگان کار خود را در نيم فصل نخست با ايستادن در جايگاه دوم به اتمام رساند. اين در حالي است که آبي پوشان تهران در پايان نيم فصل رتبه اي بهتر از جايگاه هشتم جدول رده بندي ندارند.

* الريان بي افتخار ترين تيم گروه
سه تيم استقلال، الهلال و العين در گروه چهارم مسابقات طعم رسيدن به فينال و قهرماني در اين مسابقات را چشيده اند و الريان قطر تنها تيمي در اين گروه است که افتخار آسيايي نداشته و از اين حيث در بين سه تيم ديگر چهره اي متمايز دارد.

* ۵ قهرماني و ۱۳ فينال در يک گروه
بي ترديد بايد گروه D را که به گروه مرگ موسوم شد، گروه افتخارات آسيايي دانست. در اين گروه سه تيم استقلال، الهلال و العين حضور دارند که در مجموع ۱۳ بار حضور در فينال و ۵ بار قهرماني در اين مسابقات را در کارنامه دارند.

الهلال با ۶ حضور در فينال و ۲ قهرماني از اين حيث حرف اول را در اين گروه مي زند. استقلال با ۴ بار حضور در فينال و ۲ قهرماني و العين با ۳ بار حضور در فينال و يک قهرماني در رده‌هاي بعدي قرار مي گيرند.

الهلال و استقلال به ترتيب دومين و سومين تيم پر افتخار در تاريخ مسابقات ليگ قهرمانان آسيا هستند و العين را هم مي توان سيزدهمين تيم پر افتخار در قاره کهن دانست.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html